Søk i denne bloggen

lørdag 28. januar 2012

Påsmurte vafler

Grove vafler uten sukker er et artig alternativ å smøre på i stedet for rundstykker eller skiver. De smaker godt, metter godt og ser godt ut! Mulighetene er uendelige, og at det er vafler setter absolutt ingen begrensninger. Jeg  lagde to forskjellige i dag, i tillegg til en slags dessertvariant til ungene.


Oppskrift på vaflene har jeg funnet på bloggen Briggs Lekehus, og jeg har skrevet om dem før: Grove vafler.

I stedet for frisk salat i bunn smørdampet jeg en hjertesalat og la ca 1/4 på hver av de fire jeg smurte på. Gav god kontrast til det andre pålegget.

Grove vafler med reker og egg:
Begynn med å fordele salat på halve vaffelen. Legg over et kokt egg delt i skiver. Ha en håndfull reker oppå der igjen, og avslutt med en teskje majones iblandet litt revet sitronskall. Hakket vårløk på toppen.

Grove vafler med salami og brie:
Legg salat på halve vaffelen, enten frisk eller smørdampet hjertesalat. Legg på noen gode skiver brie og salami. Avslutt med hakket paprika og vårløk.


Grove vafler med banan og syltetøy
Dette ble barnevarianten en lørdagskveld. Gikk ned på høykant.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar