Søk i denne bloggen

lørdag 18. juni 2011

Cajunnøtter

Da jeg lagde forrige innlegg, pecanostekaken, kom jeg på disse fantastsike nøttene. Pecannøtter er herlige som de er, men enda bedre med litt salt og krydder. Disse tar jeg med som vertinnegave når jeg skal på rekefest med gode venner i kveld!
2 ss usaltet smør
1 ss olivenolje
1 ss worchestershiresauce
1/2 ts tabasco
1/2 ts spisskummen
1/2 ts paprika
1/2 ts hvitløkspulver
200 g pecannøtter
2 ts salt

Varm olje og smør i en panne. Rør inn sauser og krydder (IKKE saltet) og bland godt. Kok opp og la koke i 2-3 minutter. Ha i nøttene og bland godt.

Legg nøttene utover en stekeplate og stek i forvarmet ovn på 160 grader i ca 15 minutter. Rist på nøttene av og til.

Ha salt i en skål, ha de ferdige nøttene i og rist dem rundt i saltet. Legg utover for å avkjøle.



Noen nyere bilder fra november 2011:



2 kommentarer:

  1. Hvor lenge holder disse seg gode?

    SvarSlett
  2. Veldig sent svar her, beklager det. De er aller best ferske, men holder seg gode lenge. I romtemeratur i 1-2 uker, i kjøleskap hadde jeg ikke nølt med å spise dem etter 1 måned.

    SvarSlett