Søk i denne bloggen

fredag 22. april 2011

Breadsticks



Breadsticks er enkle å lage og et fantastisk tilbehør til alt som er godt med brød til. Jeg bruker en vanlig pizzabunnoppskrift:

500 g hvetemel
1 ss olje
1 ts salt
2 ts sukker
1/2 pakke gjær
Lunkent vann

Extra virgin olivenolje
Tørket oregano og basilikum
Havsalt

Jeg pleier ikke bruke nøyaktig mengde væske når jeg lager brød, mye enklere å bare varme opp en del væske, og så tilsette så mye som behøves. Bland gjæren ut i ca en desiliter av vannet, og ha i det tørre. Spe så på med mer vann til deigen er passe klissete. Kna i ca 5 min, og la heve på et lunt sted til dobbel størrelse.

Kna deigen på nytt og trill ut lange pølser som er ca 1 cm i diameter. Etterhev i 30-45 min. Pensle med god extra virgin olivenolje som er iblandet tørket oregano og basilikum. Stekes på 225 grader i 10-15 min. Når de er ferdige pensles de igjen rett etter de kommer ut fra ovnen, denne gangen med bare olje. Strø på havsalt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar