Søk i denne bloggen

mandag 18. oktober 2010

Tunfisk med spagetti - 30 min

Jeg prøver å lage fiskemiddag to ganger i uken, og da er det fint å variere med tunfisk. Dette er også en oppskrift som jeg oppdaget da jeg bodde i Belgia for ti år siden, og som jeg laget jevnlig siden. Også en vinner hos ungene!

Surr løk og hvitløk i nøytral olje. Ha i 2-3 gulrøtter, ½ paprika og en boks grovhakkede tomater. Ha også i litt vann hvis nødvendig sammen med en buljongterning, timian og oregano. Kok i 10-15 min. Når gulrøttene er så vidt myke krydres sausen med pepper (og salt ved behov). Ta pannen vekk fra varmen. Hell av vannet fra en boks tunfisk og ha kjøttet i. Rør forsiktig slik at ikke tunfisken går i småbiter.

Serveres med fullkornspasta og revet parmesanost. Jeg er veldig glad i den økologiske fullkornsspagettien fra Coop.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar